Bripda Saeful Bahri

Bripda Saeful Bahri - Di sini ia adalah polis yang membuat adegan wanita-wanita Indonesia di ruang siber atau di ini.Namanya Twitter minggu yang lalu Bripda Saeful Bahri, seorang anggota Unit Sabhara Dalmas Polrestabes Bandung.


Bripda Saeful Bahri yang memakai pakaian seragam polis kor gambar candid diambil, maka sambutan yang meraih kekaguman yang luar biasa. Sehingga pagi semalam, foto Bripda Saeful Bahri telah dilihat sebanyak 15000 kali. Tidak terkecuali terpesona dengan Sherina Munaf beliau adalah seorang penyanyi yang mempunyai paling ramai pengikut di Indonesia yang 3 juta orang. Pengembara Sherina bintang filem untuk Retweet dengan "Tilang Aku Sekarang". Dan sebelum nilang mendi kasi deh kata kata mutiara kepada bripda saeful bahri.

"Saya terkejut dengan ketibaan daripada wartawan.Saya tidak fikir mereka boleh membuat adegan seperti ini.Saya hanya belajar berita pagi ini dari rakan," kata Bahri di Mapolrestabes Bandung, Jawa Road, City of London, semalam. Walaupun dia tidak tahu yang muat tambah gambar, beliau berkata beliau gembira dan berbangga dengan apa yang dia ada. "Foto beredar pada Twitter ia adalah suatu ketika di mana saya adalah menjaga keselamatan di kawasan Cap Go Meh Cibadak.

Semoga pihak polis boleh membuat imej yang lebih baik, "katanya Bripda Saeful Bahri adalah seorang lelaki yang dilahirkan di Subang Regency, 26 Oktober 1990.Dia adalah anak pertama dari tiga bersaudara pasangan Aji Dedeh Kurniasih.Selama Solihin dan berkhidmat sebagai seorang anggota polis, beliau tinggal di asrama Polis, Jalan Menglembu, bandar Bandung. "Saya telah berdaftar sebagai ahli pasukan polis sejak 2009," katanya.

Bahri mendakwa menjadi polis sejak kecil.Dia bangga bercitacita untuk bertugas dan berkhidmat kepada masyarakat. "Pihak polis adalah profesion bahawa saya amat berbangga dan bercita-cita untuk, untuk sekarang saya tidak fikir langkah-langkah replika Brigadier Norman Kamaru atau rekanrekan lainnya.Saya mahu melakukan yang terbaik untuk menjadi anggota polis," katanya. Dalam pertuduhan itu, beliau sering diejek oleh ramai wanita.

"Saya suka tugas pemasangan digodain, pihak polis mengatakan terdapat kacak, lucu, juga telah meminta gambar dengan, jika tidak palsu buruh pasdemo Jakarta beberapa waktu lalu," katanya. Bahri yang mempunyai hobi menyanyi dan latihan ini telah dibangkitkan dalam agamais.Dia persekitaran yang dibangkitkan di sekolah berasrama selama enam tahun. "Sejak sekolah SMP sekitar tahun 2003-2006, saya menerima pendidikan di sekolah berasrama penuh Assalafie, Cirebon.

Kemudian dalam pesantren Al Ma'soem, "katanya. Bahri kemasyhuran bermula apabila akaun dengan tweet @ ArdyWu isengnya upload gambar polis yang sebaik-baiknya berwajah dengan perkataan" yang sedang berlaku kepada polis yang ditangkap ini ". Dari situ nama mula bercakap tentang masyarakat ruang siber. Sehingga nama dan Polis bingkah Fachrie. Menurut bersama-Bahri, Brigadier Megantri Teti, yang dikenali pendiam.Dia Bahri juga dikenali sebagai banyak tingkah laku dan tidak mempunyai rekod buruk untuk bertugas sebagai seorang anggota polis.

"Secara fizikal dia kacak, tetapi bahawa dia tidak bersalah dan apa adanya.Mungkin kerana dia tenang, yang adalah mengapa ramai wanita tertanya-tanya," kata Teti. Pesuruhjaya Perhubungan Awam Bandung Kasubbag Polrestabes Wah Endang Sri Kholidi berharap kelebihan Bripda Bahri diberi untuk menunjukkan orang ramai bahawa polis adalah seorang tokoh awam yang boleh disayangi.

"Jika ada tawaran untuk Bahri sebagai tetamu yang dijemput dalam hiburan atau televisyen, kita terpaksa melihat tugas utama sebagai seorang anggota polis yang berkhidmat kepada masyarakat," katanya. Kapolrestabes Bandung Pesuruhjaya Polis Abdul Rahman yang diterima bakso menghargai apa yang Bripda Bahri. "Ia tentunya boleh memeluk masyarakat dan menanamkan bahawa polis tidak dihantui dan mesra dengan rakyat

0 comments:

Posting Komentar